وبلاگ شخصی محمدجواد محسن زاده
صفحات وبلاگ
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: محمد جواد محسن زاده - ۱۳٩٢/٢/٢٥

در جلسه دفاعیه پایان نامه

محمد جواد محسن زاده: مدیران با کاربرد ارتباط تصویری در حوزه روابط عمومی بیگانه هستند

 جلسه دفاعیه پایان نامه کارشناسی با موضوع کاربرد ارتباط تصویری در حوزه روابط عمومی روز چهارشنبه 2 اسفند 91 در سالن اجتماعات مرکز آموزش عالی جهاد دانشگاهی  کرج برگزار گردید.

محمدجواد محسن زاده دانشجوی کارشناسی رشته گرافیک مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج پایان نامه خود را با موضوع بررسی «کاربرد ارتباط تصویری در حوزه روابط عمومی » دفاع کرد.


در جلسه دفاعیه این پایان‌نامه که با حضور رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج حسین آبین و معاون و مدیر گروه گرافیک مریم واقع طلب و استاد راهنما کیوان آقاحسنی مهابادی و جمعی از اساتید مدعو و دانشجویان برگزار شد، محسن زاده از رساله خود دفاع کرد.

پس از این جلسه یک ساعته استادان وارد شور شده و با نمره 20 پایان نامه را مورد تایید و پذیرش قرار دادند.

محمد جواد محسن زاده گفت: امروزه با گسترش دانش‌های نظری سازمانی از یک سو و توسعه دانش بازاریابی و تبلیغات از سوی دیگر، مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان‌ها، به استفاده از نتایج و دستاوردهای دانش مدیریت تبلیغات در ایفای وظیفه خود به عنوان روابط عمومی سازمان در انتقال پیام سازمانی به روش‌های تئوریزه شده علمی در جذابیت بخشی و اثربخشی به پیام‌ها در مخاطبان، روی آورده‌اند. این رویکرد مثبت، موجب توسعه فضای علمی میان رشته‌ای «گرافیک سازمانی» شده است و در دانشگاه‌های معتبر جهان نظر کارشناسان فضای هنر و علم مدیریت را به خود جلب کرده است.

مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهارستان اظهار داشت: متأسفانه مدیران با کاربرد ارتباط تصویری و هنر گرافیک در حوزه روابط عمومی و تبلیغات بیگانه و کم اطلاع هستند و در صورت آشنایی با هنر تبلیغات و بهره گیری از متخصصان ارتباط تصویری می‌توانند نقش بسیار مهمی را در سیاست‌ها و استراتژی‌های بازاریابی سازمان ها در ارتباط با مشتریان، اصلاح و تغییر ذهنیت مشتریان ایفا کنند.

مشاور فرماندار شهرستان بهارستان تصریح کرد: هر مدیری نیازمند استفاده از هنر ارتباط تصویری می باشد؛ چراکه برای انعکاس عملکرد مجموعه و اداره تحت امرش باید از یک مدیر روابط عمومی با قدرت بالای تبلیغات استفاده کند که بتواند دستاوردها و خدمات اداره متبوعش را در قالب‌های مختلفِ اطلاع‌رسانی، تبلیغاتی و رسانه‌ای با زبانی گویا و در بستری زیبا به مخاطبین ارائه دهد.

کارشناس ارتباط تصویری اظهار داشت: اشباع بازارها، تشدید رقابت، تغییر در سلیقه‌ها و نیازهای مشتریان، شرکت‌های ایرانی را با چالش‌های متعددی در فعالیتهای بازرگانی و صنعتی مواجه کرده است و تنها برون رفت از این چالش ها استفاده از تبلیغات صحیح به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی و نقش آفرینی در سیاست‌های و استراتژی‌های بازاریابی موسسه از قبیل ارتباط با مشتریان، معرفی محصولات جدید، اصلاح و تغییر ذهنیت مشتریان و مخاطبان نسبت به شرکت و نشان تجاری آن می باشد.

وی افزود: پایان نامه مذکور، نتایج تحقیقات متعدد در زمینه‌ی استفاده از رسانه برای مدیریت اذهان و افکار عمومی و انتقال پیام از طریق هنر ارتباط تصویری می باشد.

محسن زاده ادامه داد: این پایان نامه در سه فصل به کاربرد ارتباط تصویری در حوزه روابط عمومی پرداخته، به طوری که  ابتدا مفاهیم نظری ارتباطات تبیین شده و انواع ارتباطات و اجزای آن به دقت بحث گردیده و در نهایت با تبیین انواع و سیستم ارتباطات کلامی، غیرکلامی و ارتباط تصویری به پایان رسیده است. در فصل دوم، با نگاهی کل به جزء و ساختار گرا، مفاهیم بازاریابی سپس تبلیغات و آنگاه مفاهیم سواد بصری و رسانه‌ای و در نهایت نظریه‌های روابط عمومی مورد بحث قرار داده شده است و در فصل پایانی، به کارکردهای عملی ارتباط تصویری در انتقال کارکردها و وظایف سازمان به عنوان وظیفه محوری روابط عمومی هر سازمان به تفصیل اشاره شده است و نمونه هایی عملی از این اقدام عرضه گردیده است.

بنابراین گزارش، این پایان‌نامه به روش کتابخانه ای،  میدانی و  پیمایش اینترنتی (همراه تحلیل محتوای هنری آثار مورد بررسی تهیه شده) به مفاهیم نظری و تنوری‌های ارتباطات و بهره‌وری سازمانی مدیریت و انواع شیوه‌های تبلیغات به عنوان زیربخشی از بازاریابی پرداخته است.

این پایان نامه که توسط محمد جواد محسن زاده مشاور فرماندار و مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهارستان، تهیه شده در بعد میدانی، ماحاصل خروجی‌های ماندگار روابط عمومی‌های پیشرو داخل و خارج کشور با استفاده از مراجعه حضوری و در بستر شبکه جهانی اینترنت به منظور شناسایی مفاهیم نظری ارتباط ،  نظریه سازی روابط عمومی تبلیغات‌محور، تبیین کارکردهای ارتباط تصویری در انتقال پیام به منظور تحقق اهداف سازمان‌ها  و تامین نیاز به اطلاعات در مخاطبان سازمان‌ها می پردازد.

محمد جواد محسن زاده
کارشناس ارتباط تصویری ـ دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی ـ مدیر روابط عمومی
نویسندگان وبلاگ:
مطالب اخیر:
دوستان من:
کدهای اضافی کاربر :